Turvallista asiointia verkossa

{image:text}

Turvallista asiointia Kuulotarvikkeessa.

Mietityttääkö verkkokaupan turvallisuus? Mihin henkilötietoja tarvitaan ja onko maksaminen turvallista? 
Asiakaspalveluvastaavamme, logistiikkapäällikkö Tiina Oiva vastaa asiakkaidemme kysymyksiin ja kertoo, miten Kuulotarvikkeessa huolehditaan turvallisesta ja sujuvasta asioimisesta.

Mitkä henkilötiedot ovat pakolliset tilauksen teossa?

  • Tilauksen toimitusta varten tarvitsemme nimen ja osoitteen, jotta tilaus löytää sujuvasti perille ja oikealle henkilölle. Tarvitsemme yhteystiedoista myös joko puhelinnumeron tai sähköpostisosoitteen, jotta voimme olla tarvittaessa yhteydessä esim. tilaukseen tai toimitukseen liittyvissä haasteissa.
  • Tarvitsemme puhelinnumeron tai sähköpostiosoitteen myös niille toimituksille, jotka eivät mahdu kirjepostilla. Tällöin tilaus lähetetään postipakettina sinua lähimpänä olevaan tai valitsemaasi postin noutopisteeseen. Posti ei enää lähetä paperisia saapumisilmoituksia postilaatikkoon, vaan tieto noudettavasta paketista tulee joko tekstiviestinä tai sähköpostilla.
  • Henkilötunnus ei ole meillä enää pakollinen tieto, emmekä sitä tilauksen yhteydessä koskaan pyydä.
Onko turvallista tilata ilman rekisteröitymistä?
  • Ilman rekisteröitymistä tilaaminen on turvallista. Kirjautumatta tilaaminen tarkoittaa sitä, että sinulle ei muodostu Kuulotarvikkeeseen asiakastiliä. Kirjautumalla saat luotua asiakastilin, josta voit tarkkailla tilauksiasi ja muokata tietojasi Kuulotarvikkeen sivuilla. Tilauksen teko on nopeampaa rekisteröityneenä, kun asiakastiedot ovat valmiina tilausjärjestelmässä. 
  • Kaikki tilaukset käsitellään samalla tavalla, joten tilauksesi toimitukseen kirjautuminen ei vaikuta mitenkään.
 
Miten voin olla varma, että maksaminen Kuulotarvikkeessa on turvallista?
  • Meillä on verkko-, pankki-, luottorkortti- sekä Mobilepay-maksuissa kumppanina Svea Payments Oy. Kumppanin valinnassa meillä oli tärkeimpänä kriteerinä luotettavuus. Svea perustettiin Suomeen jo vuonna 2002, ja he toimivat suomalaisten viranomaisten valvonnan alaisena. Maksaminen Svea Payments Oy:n tarjoamilla palveluilla on turvallista, helppoa ja vaivatonta ja lisäksi maksuvaihtoehtoja on useita.
  • Huom! Siirrymme syksyn 2021 aikana käyttämään Open Banking-teknologiaa, joka näkyy niin, että ostajan valittua maksutavaksi verkkopankkimaksun, Svea Payments pyytää ostajalta suostumuksen maksun veloittamiseen ja tilin käyttöoikeuden ja saldon tarkistamiseen. Suostumus on määräaikainen ja koskee vain kyseessä olevaa maksutapahtumaa. Ostajan tietoja ei käytetä muihin tarkoituksiin kuin maksutapahtuman ja mahdollisen palautuksen suorittamiseen. Pyyntöön on täysin turvallista suostua. Muutoksen taustalla on maksupalveludirektiivi PSD2. Direktiivin tavoitteena on tehdä verkkomaksamisesta helpompaa ja turvallisempaa ja tuoda erilaiset maksupalvelut tarkemman sääntelyn piiriin.
  • Lisätietoja Svean toiminnasta saat täältä https://www.svea.com/fi/fi/tietoa-meista/suomessa/