Info

Usein kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia  (FAQ)

Kiitos asiakkaamme aktiivisesta yhteydenpidosta ja mielenkiinnostanne paremman kuulemisen puolesta. Olemme koonneet vastauksia useiten esittämiinne kysymyksiin. Toivottavasti niistä on apua arjessasi kuulokojeiden käyttäjänä tai käyttäessäsi palveluamme.

Kysymyksiä ja vastauksia verkkokaupan turvallisuudesta

Miten voin olla varma, että maksaminen Kuulotarvikkeessa on turvallista?

  • Meillä on verkko-, pankki-, luottorkortti- sekä Mobilepay-maksuissa kumppanina Svea Payments Oy. Kumppanin valinnassa meillä oli tärkeimpänä kriteerinä luotettavuus. Svea perustettiin Suomeen jo vuonna 2002, ja he toimivat suomalaisten viranomaisten valvonnan alaisena. Maksaminen Svea Payments Oy:n tarjoamilla palveluilla on turvallista, helppoa ja vaivatonta ja lisäksi maksuvaihtoehtoja on useita.
  • Huom! Siirrymme syksyn 2021 aikana käyttämään Open Banking-teknologiaa, joka näkyy niin, että ostajan valittua maksutavaksi verkkopankkimaksun, Svea Payments pyytää ostajalta suostumuksen maksun veloittamiseen ja tilin käyttöoikeuden ja saldon tarkistamiseenSuostumus on määräaikainen ja koskee vain kyseessä olevaa maksutapahtumaa. Ostajan tietoja ei käytetä muihin tarkoituksiin kuin maksutapahtuman ja mahdollisen palautuksen suorittamiseen. Pyyntöön on täysin turvallista suostua. Muutoksen taustalla on maksupalveludirektiivi PSD2. Direktiivin tavoitteena on tehdä verkkomaksamisesta helpompaa ja turvallisempaa ja tuoda erilaiset maksupalvelut tarkemman sääntelyn piiriin.
  • Lisätietoja Svean toiminnasta saat täältä https://www.svea.com/fi/fi/tietoa-meista/suomessa/
 

Onko turvallista tilata ilman rekisteröitymistä?

  • Ilman rekisteröitymistä tilaaminen on turvallista. Kirjautumatta tilaaminen tarkoittaa sitä, että sinulle ei muodostu Kuulotarvikkeeseen asiakastiliä. Kirjautumalla saat luotua asiakastilin, josta voit tarkkailla tilauksiasi ja muokata tietojasi Kuulotarvikkeen sivuilla. Tilauksen teko on nopeampaa rekisteröityneenä, kun asiakastiedot ovat valmiina tilausjärjestelmässä. 
  • Kaikki tilaukset käsitellään samalla tavalla, joten tilauksesi toimitukseen kirjautuminen ei vaikuta mitenkään.

Mitkä henkilötiedot ovat pakolliset tilauksen teossa?

  • Tilauksen toimitusta varten tarvitsemme nimen ja osoitteen, jotta tilaus löytää sujuvasti perille ja oikealle henkilölle. Tarvitsemme yhteystiedoista myös joko puhelinnumeron tai sähköpostisosoitteen, jotta voimme olla tarvittaessa yhteydessä esim. tilaukseen tai toimitukseen liittyvissä haasteissa.
  • Tarvitsemme puhelinnumeron tai sähköpostiosoitteen myös niille toimituksille, jotka eivät mahdu kirjepostilla. Tällöin tilaus lähetetään postipakettina sinua lähimpänä olevaan tai valitsemaasi postin noutopisteeseen. Posti ei enää lähetä paperisia saapumisilmoituksia postilaatikkoon, vaan tieto noudettavasta paketista tulee joko tekstiviestinä tai sähköpostilla.
  • Henkilötunnus ei ole meillä enää pakollinen tieto, emmekä sitä tilauksen yhteydessä koskaan pyydä.
 

Mitä värikoodit ja kirjaimet kuulokojeparistopakkauksissa tarkoittavat?

Eri malliset kuulokojeet toimivat eri kokoisilla paristoilla. Kuulokojeiden neljä vakiokokoa ovat koko 10, 13, 312 ja 675.
Helpoin tapa, jolla voit tunnistaa tarvitsemasi kuulolaitteen pariston koon on joko numerokoodi tai värikoodi.
 
Kuulokojeparistojen koko ja väritaulukko
10 koko keltainen Huom! paristo on sama tuote kuin aiempi A10-paristo.
13 koko oranssi Huom! paristo on sama tuote kuin aiempi A13-paristo. 
312 koko ruskea Huom! paristo on sama tuote kuin aiempi A312-paristo. 
675 koko sininen Huom! paristo on sama tuote kuin aiempi A675-paristo.
Kuulotarvikkeen kuulokojeparistot ovat ilma-sinkkiparistoja, jotka sopivat kaikkien eri valmistajien kuulokojeiden virtalähteiksi. Esim. Oticon, Bernafon, Widex, Phonak, Resound, Beltone, Siemens jne.

Vinkki!
Mikäli olet epävarma pariston oikeasta koosta, voit tarkistaa asian kuulokojeesi käyttöohjeesta. Voit pyytää kuulontutkijaasi tai läheistäsi kirjaamaan puolestasi ylös muistilapulle paitsi käyttämäsi paristokoon myös muut kuulokojeidesi vaihdettavat tarvikkeet esim. tipit ja vahasuojat sekä tarvittavat puhdistustarvikkeet, jolloin kuulotarvikkeiden tilaaminen on helppoa ja huoletonta.  Näin voit olla varma, että sinulla aina saatavilla oikean kokoisia paristoja ja vältyt turhalta palauttamiselta ja odottelulta.
 

Miksi uuden pariston toisella puolella on tarra?

Kuulokojeparistot ovat sinkki-ilmaparistoja, joiden tekniikka perustuu ilmasta saatavaan happeen. Kun tarra on poistettu, voit nähdä paristossa pieniä reikiä, joiden läpi ilma kulkeutuu sisään antamaan paristolle virtaa. Tarra suojaa paristoa aktivoitumasta ennen käyttöönottoa.
 
Käyttöohjevinkki - Pariston asettaminen Kuulolaitteeseen
Näin varmistat, että kuulokojeissasi riittää virtaa mahdollisimman pitkään, kun otat käyttöösi uuden pariston:

1. Poista suojatarra
2. Odota 1-2 minuuttia, että paristo ennättää täyttyä ilmalla.
3. Aseta paristo kuulokojeeseen + (plus)puoli ylöspäin ja sulje luukku.

Huom! Kun paristo on aktivoitu poistamalla suojatarra, se on aktiivinen niin kauan kuin siinä on virtaa eli käytöstä ja kuulonaleman tasosta riippuen noin 1-2 viikkoa. Kuulokojeen kytkeminen pois päältä eli paristoluukun avaaminen ei siten estä pariston virran kulumista. Kuulokoje kannattaa kuitenkin sulkea yöksi ja antaa sen kuivua paristoluukku avoimena. Paristot voidaan joutua vaihtamaan useammin, jos kuulokojeisiin suoratoistetaan ääntä tai musiikkia langattomista äänilähteistä.
 

Ongelmatilanteet - Miksi kuulolaitteeni ei toimi, vaikka siinä on uudet paristot?

Tähän voi olla useita syitä kuten:
  • Suojatarra on poistamatta ►Poista suojatarra.
  • Paristo on väärän kokoinen ► Tarkasta paristokiekkopakkauksesta, että koko vastaa kuulokojeesi käyttämää paristokokoa ( 10,13,312 tai 675)
  • Paristo ei ole ehtinyt täyttyä ilmalla. ► Avaa paristokotelo. Odota 1-2 minuuttia. Sulje paristokotelo. Kuulokojeen korvaosasta kuuluu lyhyt melodia, jolloin tiedät kojeesi olevan valmis käyttöön.
  • Paristo on asetettu väärin päin paristokoteloon. Huom! Muista aina asettaa paristo + pluspuoli ylöspäin!
  • Käytetty ja uusi paristo ovat menneet suojatarran poistamisen jälkeen sekaisin. ► Laita käytetty paristo ensin kierrätyspussiin tai -astiaan ja ota uusi paristo esille vasta sitten.
  • Korvaosa on tukkeutunut ►Puhdista korvakappale ammattilaisen antamien ohjeiden mukaisesti tai kertaa puhdistusohjeet tarvittaessa kuulolaitteesi käyttöohjeesta. Vinkkejä kuulokojeiden puhtaanapitoon löydät lisää täältä.
 

Miten voin tarkastaa, onko paristoissa virtaa ennen kun vaihdan uudet ?

Paras tapa on käyttää aina vanhat paristot kokonaan loppuun ennen uusien vaihtamista. Kuulokojeet ilmoittavat pariston loppumisesta merkkiäänellä. (Tarkasta tarvittaessa oman kuulokojemallisi vähäisen paristovirran merkkiääni käyttöohjeesta)
Uusissa käyttämättömissä paristoissa on aina suojatarra, jonka irrottaminen aktivoi pariston käyttöön.Tarran takaisin asettaminen ei estä virran kulumista, koska se on ehtinyt täyttyä jo ilmalla. Siksi ei kannata testata uusien käyttämättömien paristojen virtaa esim. kuulokojeparistoille tarkoitetulla testerillä, varmuuden vuoksi, etukäteen.

Tiestitkö tämän helpon kikan?
Näin testaat nopeasti kuulokojeparistosi varauksen. Pudota kuulokojeparisto pöydälle noin 10-15 cm korkeudesta negatiivinen miinuspuoli alaspäin. Jos paristo jysähtää pöydänpintaan ponnahtamatta juurikaan takaisin ilmaan, se on täysi. Mitä voimakkaammin paristo ponnahtaa takaisin, sitä tyhjempi se on. 
 

Ostin kerralla 10 paristopakkausta. Miten säilytän niitä ja kuinka kauan ne säilyvät käyttökuntoisina?

Kannattaakin hyödyntää isomman kertaoston alennus, sillä Kuulotarvikkeen keskimääräinen varastointiaika avamaattomassa pakkauksessa on neljä vuotta valmistuspäivästä. Parasta ennen- päiväys löytyy pakkauksen takaa. Paristokiekkopakkaus avataan takapuolelta, jossa on uudelleen suljettava luukku.

Ohjeet kuulokojeparistojen oikeaoppiseen säilytykseen:
  • Säilytä kuulokojeparistot huoneenlämmössä
  • Vältä säilyttämistä kuumassa, sillä se vähentää paristojen käyttöikää
  • Älä laita paristoja jääkaappiin. Myös kylmä sää talvella voi heikentää paristojen laatua ja lyhentää niiden käyttöikää. Kojeita kannattaa käyttää myös pakkasilla, mutta muista tarkastaa kojeet pävittäin. Jätä ne kuivumaan yöksi paristoluukku avoimena, jotta kosteus pääsee haihtumaan koneistosta.
  • Säilytä paristot myyntipakkauksissaan tai kuulokojeparistoille tarkoitetussa säilytyskotelossa. Älä laita paristoja irrallaan taskuusi, sillä metalliesineet voivat aiheuttaa paristolle oikosulun tai vuodon. 
  • Pidä paristot pois lasten ja lemmikkien ulottuvilta.Mikäli paristoja niellään vahingossa, ota yhteys lääkäriin.
  • Pakkaa kuulokojeiden ilma-sinkki paristot käsimatkatavaroihin matkustaessasi lentokoneessa.
 
 

Missä kuulokojeiden paristot valmistetaan. Ovatko ne yhtä laadukkaita kuin muilla valmistajilla?

Kuulotarvikkeen paristot ovat ilma-sinkkiparistojen valmistaja on englantilainen, Energizer Holding- niminen yritys, joka valmistaa myös Rayovacin ja Vartan paristoja.Ilma-sinkkiparistot edustavat tämänhetkistä huipputasoa täyttäen uuden kuulokojeiden toistoa määrittävän IEC-standardin laatuvaatimukset. Paristomme ovat korkealaatuisia ja täyttävät kaikki EU:n asettamat turvallisuus- ja laatustandardit.

Tiestitkö?
Kuulolaitepatterit, Kuulokojeiden ilma-sinkkiparistot, sinkki-ilmapatterit, kuulolaitteen nappiparistot yhtä kaikki. Kuulokojeiden yleisimmillä virtalähteillä, tärkeillä pikku apureilla on yhtä monta vakiintunutta nimeä puhekielessä, kuin on käyttäjiäkin.  
 

Ovatko Kuulotarvikkeen paristot ympäristöystävällisiä?

Kuulotarvikkeen ilma-sinkkiparistot eivät sisällä elohopeaa, joten ne ovat ympäristöystävällisempiä kuin tavalliset paristot.
Myös Ilma-sinkkiparistot täytyy kierrättää EU-direktiivien mukaisesti.  Maksuttomia paristojen kierrätyspisteitä löytyy useiden kauppojen, koulujen, toimistojen ja muiden julkisten tilojen yhteydestä. 

 

Miksi kuulokojeen paristojen kesto-aika vaihtelee?

Eri paristovalmistajien tuotteissa voi olla pieniä eroja, kuinka tasaisesti paristo antaa virtaa kuulokojeelle. Syy esim. pariston keston lyhenemiselle ei ole useimmissa tapauksissa kuitenkaan tuotteissa. Mikäli huomaat, että pariston kesto poikkeaa merkittävästi totutusta, kannattaa ensin pohtia, voisiko jokin seuraavista muutoksista vaikuttaa paristojen kestoon:
  • Onko käytössäsi uusi kuulokoje (merkki tai tyyppi on muuttunut), jossa on lisäominaisuuksia, jotka kuluttavat luonnollisesti enemmän virtaa esim. langattomat lisälaitteet  
  • Kuulokojeiden henkilökohtaiset käyttötavat ovat muuttuneet. Esim. pidempi päivittäinen käyttöaika tai lisääntynyt suoratoisto TV:stä tai puhelimesta kuulokojeisiin.
  • Onko ympäristössä tapahtunut muutoksia. Esim.kosteus ja lämpötilojen vaihtelut vaikuttavat paristojen kestoon.
  • Onko kuulokoje muistettu sammuttaa yöksi . Onko kuulokoje ollut hetkellisesti tai pidempään pois käytöstä, jolloin pariston varaus on tyhjentynyt. 
  • Onko paristoja säilytetty liian kuumassa tai kylmässä kuten suorassa auringon valossa tai jääkaapissa
Mikäli mikään ei ole merkittävästi muuttunut ja epäilet, että yksittäisen kiekkopakkauksen paristo tai paristot ovat vialliset, ota yhteyttä meihin ja  palauta tuote Kuulotarvike- laskun kääntöpuolella olevan lomakkeen ohjeiden mukaisesti. 

 

Mitä teen, jos huomaan tilanneeni väärän kokoisia paristoja tai tilaus on virheellinen?

Palautukset ja kaupan purkaminen

Tuotteillamme on 21 päivän vaihto- ja palautusoikeus, joka lasketaan tilausajankohdasta. Palauttamiseen voi käyttää verkkosivultamme löytyvää palautuslomaketta tai palautettavan tavaran toimituksen mukana tullutta lomaketta. Voit palauttaa tuotteen ja saada siitä maksamasi hinnan takaisin, jos tuote ei vastaa odotuksiasi. Kotona voit tutustua tuotteeseen kuten voisit tutustua siihen tavallisessa myymälässä; voit siis tutkia tuotetta mutta et repiä pakkauksia tai ottaa tuotetta käyttöön. Palautusoikeutta ei ole, mikäli tuotetta on käsitelty siten, ettei se ole enää myyntikelpoinen. Vialliset tuotteet, jotka hajoavat normaalissa käytössä luonnollisesti korvataan, vaihdetaan uuteen tai vastaavaan tuotteeseen. Tarkistathan tuotteesi heti vastaanotettuasi lähetyksen. 


Tilauksen mukana tulleen laskun kääntöpuolella on palautuslomake.
Täytä palautuslomake huolellisesti ja lähetä se meille palautettavan tuotteen mukana.
 

Voinko tilata verkkokaupasta tuotteita läheiselleni niin, että tuote menee suoraan hänen postilaatikkoonsa, mutta minä maksan tilauksen?

Kyllä voit!
Laskun ja tuotteiden tilaaminen eri osoitteisiin voidaan valita Kuulotarvikkeen verkkokaupassa OSTOSKORI- osiossa:
  1. Lisää TILAAJAN TIEDOT- kentän alalaidassa olevaan ruutuun rasti (x): TOIMITUS ERI OSOITTEESEEN.
  2. Valitse oikealta palstalta TALLENNETUT OSOITTEET- otsikon alta UUSI OSOITE.
  3. Syötä toimituksen vastaanottajan yhteystiedot lomakkeeseen.
  4. Lopuksi tarkista vielä loppusumma ja hyväksy toimitusehdot.
  5. Paina LÄHETÄ TILAUS- painiketta.

Siirry ostoksille

 

Tarvitaanko verkkokauppatilaukseen sähköpostiosoite?

Kyllä.Mikäli sinulla ei ole käytössäsi sähköpostiosoitetta, tilaaminen verkkokaupassa ei ole mahdollista. Tällöin voit  tehdä tilauksen puhelimitse.
TUTUSTU VERKKOKAUPAN TILAUSOHJEISIIN TÄSTÄ!

 


Salasana unohtunut, miten toimin?

Unohtuiko salasana? Ei huolta, uuden salasanan vaihtaminen on helppoa. Klikkaa alla olevaa linkkiä ohjeen katsomiseksi.
 
Näin vaihdat salasanan

 


Askarruttaako jokin erityinen kuulotarvikkeisiin tai palveluumme liittyvä kysymys mieltäsi?

Olemme Suomessa toimiva kotimainen kuulolaitteiden paristojen ja tarvikkeiden verkkokauppa ja meidät tavoittaa helposti puhelimitse  09 739 739 tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen: asiakaspalvelu@kuulotarvike.fi

Meillä on ilo palvella!

  • Ilmainen toimitus kirjepostina
  • Maksa helposti verkkopankissa tai laskulla
  • 21 päivän ilmainen palautus

Haluatko jakaa kokemuksesi Kuulotarvikkeesta julkisesti tai antaa palautetta nimettömänä?

Asiakaskokemuskyselyssämme on vain kaksi kysymystä, joten vastaaminen on nopeaa ja helppoa. Haluamme kuulla, miten onnistumme ja missä voimme parantaa palveluamme. Kiitos vastauksestasi! Pääset vastaamaan oheisen linkin kautta. 

Kuulotarvikkeen asiakaskokemuskysely

Julkisesti annettuja asiakaskokemuksia pääset lukemaan lisää täältä

 

Ollaan yhteydessä!

Puhelintilaukset & Asiakaspalvelu 

puh. 09 739 739. (puhelun hinta: mpm/pvm)
arkisin, ma-pe 8-18.
sähköposti:
asiakaspalvelu@kuulotarvike.fi
 

Laskutus
puh. 02 4808 8020
arkisin:  klo 8-16
sähköposti:  
fsf.asiakaspalvelu@visma.com

Tervetuloa ostoksille 24/7 Kuulotarvikkeen verkkokauppaan!