Hyppää sisältöön

Asiakaspalvelu & OhjeetSopimusehdot

Takaisin

Kuulotarvikkeen puhelinmyynnistä ja verkkokaupasta vastaa Audmet Oy (Y-tunnus: 0668984-9) jäljempänä ”Kuulotarvike” tai ”me”. Näitä sopimusehtoja sovelletaan 1.2.2024 jälkeen tehtyihin tilauksiin.

Tekemällä tilauksen puhelimitse tai verkkokaupan kautta hyväksyt nämä ehdot.

Voimme muuttaa ehtoja julkaisemalla päivitetyt ehdot verkkokaupassamme. Tutustu ennen tilausta kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin.

Tilaaminen

Voit tehdä tilauksen verkkokaupasta tai puhelinmyynnistä, mikäli olet täysi-ikäinen kuluttaja-asiakas. Emme myy tuotteita yritysasiakkaille. Tuotteiden jälleenmyynti, luovuttaminen oheistuotteena tai toisen tuotteen tai palvelun myynnin yhteydessä vastikkeellisesti tai vastikkeetta edellyttää Kuulotarvikkeen nimenomaista kirjallista suostumusta. 

Tilauksen yhteydessä sinun on annettava täydelliset yhteystietosi, jotka sisältävät nimen, osoitteen, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen. Voit tehdä tilauksen puhelimitse myös ilman sähköpostiosoitetta.

Mikäli annetut yhteystiedot ovat virheellisiä, pidätämme oikeuden tilauksen peruuttamiseen.

Voit tehdä tilauksen rekisteröitymättä verkkokauppaan. Rekisteröitymällä voit tehdä tilauksen jatkossa nopeammin ja tarkastella tekemiäsi tilauksia. Puhelintilauksen yhteydessä asiakaspalvelijamme rekisteröi sinulle tilin.

Hinnat sisältävät arvonlisäveron. Arvonlisäveron erottelu näkyy ostoskorissa ja/tai laskussa. Jos hinnassa on selvä hintavirhe, tuotetta ei myydä virheelliseen hintaan.

Tuotekuvat saattavat poiketa värien tai muiden ominaisuuksien osalta toimitettavista tuotteista.

Verkkokauppa voi olla tilapäisesti poissa käytöstä sivuston ylläpidon tai huoltotoimenpiteiden ajan.

Voit tehdä tilauksen puhelimitse numerosta 09 739 739 asiakaspalvelun aukioloaikoina. Puhelunhinta on mpm/pvm. Vastaanotamme puhelimitse vain alle 100 € tilauksia. Tavoitat asiakaspalvelun samasta numerosta. Asiakaspalvelu on auki arkisin 8–18.

Maksaminen

Verkkokaupassa maksutapoina on verkkomaksu, pankki- ja luottokortti, mobiilimaksut, ja Svea lasku. Puhelimitse tehdyissä tilauksissa maksutapana on Kuulotarvike lasku. Mikäli puhelintilauksen loppusumma on 100 euroa tai alle, saat laskun tilaamiesi tuotteiden mukana.

Maksupalvelun tarjoaja verkossa

Verkkomaksu, pankki- ja luottokortti- tai mobiilimaksuissa maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Svea Maksuturva yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palveluntarjoajan nimi näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Maksupalvelutarjoajalla on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa ole ensisijaisesti yhteydessä Kuulotarvike-verkkokauppaan.

Maksupalvelutarjoaja
Svea Payments Oy, Y-tunnus 2121703-0
Mechelininkatu 1a
00180 Helsinki
Puh. 09 4242 300

Svea Laskussa palveluntarjoajana on Svea Bank AB, filial i Finland (Y-tunnus 3237195-7). Palveluntarjoajan nimi näkyy maksun saajana laskussa ja tiliotteella ja välittää maksun kauppiaalle. Maksamiseen liittyvissä asioissa pyydämme ottamaan yhteyttä Svea Bank AB:n asiakaspalveluun puh. 09 4242 3330 ma-to 8-18, pe 8-17 tai sähköpostilla asiakasinfo@svea.fi

Maksut puhelinmyynnissä

Puhelimitse tehdyissä tilauksissa maksutapana on Kuulotarvike lasku, jonka toteuttajana on Audmet Oy yhteistyössä Visma Amili Oy:n kanssa. Maksamiseen liittyvissä asioissa pyydämme ottamaan yhteyttä Visma Amili Oy:n asiakaspalveluun puh. 02 4808 8000 tai verkkosivuston www.maksuhelposti.fi kautta.

Toimittaminen

Toimitamme tilatut tuotteet aina mahdollisimman nopeasti. Voit tehdä verkkokauppatilauksen vuoden jokaisena päivänä ympärivuorokauden. Käsittelemme tilaukset 1–2 arkipäivässä. Emme veloita erillisiä käsittelymaksuja mahdollisten toimituskulujen lisäksi.

Toimitamme tilauksia vain Manner-Suomeen. Tilauksia ei toimiteta Ahvenanmaalle.

Valittavissa olevat toimitustavat riippuvat tilatuista tuotteista ja lähetyksen koosta. Huomaa, että toimitustapa voidaan muuttaa automaattisesti postipaketiksi, jos tilaus ei mahdu valittuun toimitustapaan. Tällöin tilaus on noudettava 7 vuorokauden sisällä sen saapumisesta noutopisteestä.

Toimitusaika on noin 3-5 arkipäivää ja riippuu valitusta toimitustavasta. Toimitustapoina on Pikkupaketti (toimitus kotiin),  DB Schenker noutopistepaketti, Postipaketti ja Nouto (Helsinki, Herttoniemi). 

Palautuskäytäntö

Kuluttajana sinulla on oikeus peruuttaa tilaus 21 vuorokauden kuluessa syytä ilmoittamatta.

Peruuttamisen määräaika päättyy 21 vuorokauden kuluttua tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta.

Jos haluat peruuttaa tilauksen peruuttamisoikeuden nojalla, voit ilmoittaa peruuttamisesta tilauksen mukana toimitetulla palautuslomakkeella. Sinun ei tarvitse olla yhteydessä palautuksesta erikseen asiakaspalveluun. On riittävää, että laitat palautuslomakkeen mukaan pakettiin.

Palautuslomakkeen käyttö ei ole kuitenkaan pakollista, vaan voit toimittaa peruuttamisilmoituksen myös muulla yksiselitteisellä tavalla.

Noutamaton lähetys

Tilauksen noutamatta jättämistä ei katsota asianmukaiseksi peruuttamiseksi. Kun tilaus jää noutamatta, sopimusvelvoitteet raukeavat ja suoritukset palautetaan. Vastaat noutamatta jättämiesi lähetysten aiheuttamista todellisista kustannuksista, jotka sisältävät todelliset lähetys- ja palautuskulut. Noutamattomat lähetykset palautuvat automaattisesti noutoajan päätyttyä verkkokaupalle.

Vastuu tuotteista

Jos tuotteella on lakisääteinen peruuttamisoikeus, voit tutustua tuotteiseen vastaavalla tavalla kuin myymälässä ennen ostopäätöksen tekemistä. Pakkaus on avattava varovasti, jotta tuote säilyy myyntikuntoisena. Säilytä alkuperäinen pakkaus ja koko pakkauksen sisältö, kunnes olet tehnyt ostopäätöksen. Palautusoikeutta ei voi hyödyntää sen jälkeen, kun tuote on otettu käyttöön. 

Olet vastuussa sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Mikäli tuotetta ei palauteta täysin myyntikuntoisena, vähennämme palautettavasta summasta arvioidun arvonalennuksen määrän. Myyntikelvottomien tuotteiden osalta vähennys vastaa tuotteesta maksettua hintaa.

Mikäli tuote on vahingoittunut kuljetuksessa, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Palautuksen tekeminen

Noudata palautusohjeita tarkasti palauttaessasi tuotteita. Pakkaa tuote huolellisesti. Suosittelemme pakkaamaan tuotteen alkuperäisiä pakkausmateriaaleja käyttäen. Poista alkuperäisestä pakkauksesta lähetystarra. Sinulla on aikaa palauttaa tuote 21 vuorokautta peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetät tavarat takaisin ennen 21 vuorokauden määräajan päättymistä.

Palauta tuote asiakaspalautuksena- Palautusosoite on

Kuulotarvike
PALAUTUSTUNNUS 612864
PL 408
00811 Helsinki

Pyydä palautuksesta kuitti ja säilytä se.

Emme lunasta postiennakolla tai vastaavalla tavalla tehtyjä palautuksia.

Rahojen palautus

Palautamme maksamasi suorituksen oletusarvoisesti täysimääräisenä samaa maksutapaa käyttäen, millä olet maksanut tilauksen. Palautettava summa sisältää mahdolliset palautettavaan tuotteeseen liittyvät toimituskulut lukuun ottamatta lisäkustannuksia siitä, että olet valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan.

Rahat palautetaan viivytyksettä 14 vuorokauden sisällä peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Rahojen palautusta voidaan kuitenkin lykätä siihen saakka, kunnes lähetys on palautunut meille takaisin. Mikäli palautus katoaa kuljetuksessa, sinun on osoitettava kuitilla tehneesi palautuksen oikein.

Voimme pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes olemme saaneet tavaran takaisin tai kunnes olet osoittanut lähettäneesi tavaran takaisin. Pyydämme ilmoittamaan tilinumeron, mikäli käyttämäsi maksutapa ei tue rahojen palautusta. Rahojen palautuksesta ei aiheudu sinulle kustannuksia.

Vähennämme palautettavasta summasta tarvittaessa arvonalennuksen.

Virhetilanteet

Takuu

Mikäli tuotteella on takuu, takuutiedot ilmoitetaan tuotesivulla. Tutustu tilauksen mukana toimitettuihin tai valmistajan sivulta löytyviin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa.

Virhevastuu

Vastaamme tuotteiden lakisääteisestä virhevastuusta, kun tuotteen takuu on päättynyt tai takuuta ei ole myönnetty. Et ole vastuussa virheen korjauksen aiheuttamista kuluista. Mikäli korjauksesta aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia, pidätämme oikeuden palauttaa maksettu kauppahinta.

Virhevastuu koskee tuotteessa myyntihetkellä olleita virheitä. Vastuu ei kata tavanomaista kulumista tai vahingoittumisesta johtuvaa rikkoutumista. Virheestä on ilmoitettava kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisesta.

Kuluttajat voivat tehdä virheilmoituksen kahden kuukauden sisällä virheen havaitsemisesta. Suosittelemme tekemään virheilmoituksen kuitenkin mahdollisimman pian asian käsittelyn helpottamiseksi.

Ylivoimainen este

Emme vastaa ylivoimaisesta esteestä aiheutuneesta vahingosta. Ylivoimaisena esteenä pidetään yrityksemme vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevaa ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta. Ilmoitamme ylivoimaisesta esteestä viipymättä, mikäli kohtaamme sellaisen.

Vastuuvapaus

Mikäli pakottavasta lainsäädännöstä ei muuta johdu, emme ole vastuussa mahdollisista epäsuorista tai välillisistä vahingoista. Emme vastaa tuotteiden soveltuvuudesta asiakkaan yksilölliseen tarpeeseen, ellei erikseen ole muuta sovittu.

Erimielisyyksien ratkaiseminen

Mahdolliset erimielisyydet ratkaistaan Suomen lain mukaan. Noudatamme voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä.

Virheilmoitukset

Ole yhteydessä tilaukseen liittyvissä ongelmissa asiakaspalveluumme. Pyrimme löytämään ratkaisun kaikkiin ongelmatilanteisiin. Mikäli havaitset virheen tilauksessa, ilmoitathan virheestä meille mahdollisimman pian.

Mikäli et ole tyytyväinen ehdottamaamme ratkaisuun, voit kääntyä maksuttoman kuluttajaneuvonnan puoleen. Löydät kuluttajaneuvonnan yhteystiedot verkkosivulta www.kuluttajaneuvonta.fi.

Riidanratkaisu

Kuluttajana voit saattaa kaikki näitä toimitusehtoja koskevat erimielisyydet maksuttomaan kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) käsittelyyn. Käsittely ei edellytä asiamiehen käyttöä, joten asiamiehen käyttämisestä aiheutuvia kuluja ei korvata.

Sinulla on mahdollisuus käyttää myös Euroopan komission ylläpitämää verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia (ODR-foorumi). ODR-foorumi voi olla hyödyllinen, jos asut jossain toisessa EU-maassa kuin Suomessa.

Löydät riidanratkaisufoorumin osoitteesta https://ec.europa.eu/odr. Voit käyttää seuraavaa sähköpostiosoitettamme foorumissa: asiakaspalvelu@kuulotarvike.fi.

Oikeuspaikka

Sinulla on kuluttajana oikeus saattaa asia kotipaikkasi käräjäoikeuden ratkaistavaksi. Voit saattaa asian myös yrityksemme kotipaikan käräjäoikeuden ratkaistavaksi. Jollei sinulla ole asuinpaikka Suomessa, asia käsitellään yrityksemme kotipaikan käräjäoikeudessa.

Yhteystiedot

Kuulotarvike
PL 408
00811 Helsinki
Suomi

(Jos teet asiakaspalautuksen, ilmoita myös palautustunnus seuraavasti: PALAUTUSTUNNUS 612864)

Puhelinnumero: 09 739 739 (arkisin klo 8–18) Sähköpostiosoite: asiakaspalvelu@kuulotarvike.fi

Käyttöehdot

Nämä käyttöehdot sääntelevät Kuulotarvikkeen osoitteessa www.kuulotarvike.fi sijaitsevien internet-sivujen ja verkkokaupan käyttöä. Palvelun käyttö edellyttää, että käyttäjä sitoutuu noudattamaan näitä käyttöehtoja. Kaikki näiden ehtojen vastainen palveluiden käyttö on kielletty.

Kaikki palvelussa oleva materiaali on Kuulotarvikkeen omaisuutta ja tekijänoikeuksien suojaamia. Tekijänoikeuden ja muut immateriaalioikeudet palvelun sisältöön ja ulkoasuun omistaa Kuulotarvike tai kolmas osapuoli.

Kuulotarvike pidättää kaikki oikeudet palveluun ja sen sisältöön. Palvelun käyttäjällä ei ole oikeutta osaksikaan kopioida, muutoin jäljentää, tallentaa, siirtää, edelleen lähettää, jaella, julkaista, liittää toiseen materiaaliin tai ladata omalle tietokoneelleen millään keinolla mitään palveluihin liittyvää materiaalia ilman Kuulotarvikkeen nimenomaista kirjallista lupaa tai käyttötarkoitukseen soveltuvaa lainsäännöstä siinä määrin kuin käyttö on yksityistä käyttöä varten sallittua.

Palveluun liittyvien tavara- ja tuotemerkkien sekä yritys- ja liiketunnusten käyttäminen kaupallisessa tarkoituksessa on kielletty, ellei Kuulotarvike ole antanut käyttöön nimenomaista etukäteistä kirjallista suostumustaan.

Käyttöehtojen rikkominen voi johtaa oikeudellisiin toimiin ja mahdolliseen vahingonkorvaus- ja/tai rikosoikeudelliseen vastuuseen.

Kuulotarvike ei voi taata tuotteiden jatkuvaa saatavuutta. Sivuston sisältö voi sisältää kirjoitusvirheitä ja vanhentunutta tietoa. Mikäli pakottavasta lainsäädännöstä tai erillisestä ilmoituksesta ei muuta johdu, Kuulotarvike ei vastaa tuotteiden saatavuudesta, luotettavuudesta, virheettömyydestä, soveltuvuudesta mihinkään tiettyyn tarkoitukseen, käyttämisestä tai käyttämisen estymisestä eikä muistakaan seikoista.

Palvelun käyttäjän tulee kaikissa tilanteissa itse huolehtia tietokone- ja tietoliikennelaitteistostaan, niiden käytöstä, kunnosta, tietoturvallisuudesta, varmuuskopioinnista, virussuojauksesta ja muista vastaavista seikoista.

Mikäli pakottavasta lainsäädännöstä ei muuta johdu, Kuulotarvike ei vastaa välittömistä ja/tai välillisistä vahingoista, joita palvelun käyttäjälle saattaa aiheutua mistä tahansa syystä. Kuulotarvike ei ole vastuussa eikä korvaa vahinkoa, joka on aiheutunut palvelun käyttöongelmista, myöhästymisestä, katkoksista tai muista teknisistä vioista, jotka vaikeuttavat palvelun käyttöä.

Kuulotarvikkeella on oikeus koska tahansa oman harkintansa mukaisesti päivittää, muuttaa, lisätä tai poistaa palvelussa olevaa materiaalia sekä rajoittaa pääsyä palveluun ilman erillistä ennakkoilmoitusta.

Kuulotarvikkeen palvelussa voi olla linkkejä kolmansien tahojen ylläpitämille internet-sivuille. Tällaisiin kolmansien tahojen ylläpitämiin internet-sivuihin ja niiden käyttöön sovelletaan kyseisten kolmansien tahojen omia käyttöehtoja, eikä Kuulotarvike ole vastuussa muiden tahojen internet-sivuista tai niiden sisällöstä.

Näihin käyttöehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Kuulotarvikkeella on oikeus koska tahansa muuttaa palvelun käyttöehtoja julkaisemalla päivitetyt käyttöehdot internet-sivuilla.

Haku